Naslovna - Pristupite - Registrujte se

toyota srbija forum

Toyota Srbija forum
  Profil   Traženje   Lista članova   FAQ   Korisničke grupe

Toyota Srbija forum > RAV 4 - Nova vrsta rekreacije
Problem sa Integrated Active Drive sistemom

Napiši novu temu   Odgovori na poruku Idi na stranu 1, 2  Sledeci 
Pogledajte prethodnu temu :: Pogledajte sledeću temu  
  Poruka Autor
PorukaPoslao: Pon Jan 12, 2009 11:10 pm    Naslov: Problem sa Integrated Active Drive sistemom Odgovoriti sa citatom

Prije par dana kada sam krenuo iz Novog Pazara prema Podgorici, na izlazu iz grada odjednom mi se upalila signalizacija upozorenja da mi ne radi VCS, 4x4 pogon i ABS na RAV-u. Pritisnuo sam LOCK taster, međutim nije sistem nije reagovao, niti se upalila LOCK lampica na kontroloj tabli. Napominjem da je auto je star godinu ipo i prešao je svega 21000 km. Zaustavio sam auto i sačekao par minuta da vidim hoće li se signalizacija upozorenja isključiti, ali se ništa nije promijenio. Ugasio sam auto i ponovo ga upalio ali se ni tada ništa nije promijenilo. Pošao sam par stotina metara i probao da naglo zakočim, da provjerim da li ABS funkcioniše i auto je počeo da klizi u stranu po djelimično zaleđenom putu, bez karakterističnog ABS zvuka, što me je uvjerilo da ABS ne funkcioniše. Okrenuo sam auto i krenuo prema Novom Pazaru sa namjerom da potražim servis i nakon pređenog kilometra zaustavio auto, ponovo ga ugasio i upalio, nakon čega se signalizacija upozorenja isključila, a LOCK taster je prihvatio komandu uključivanjem kontrolne lampice na instrument tabli. Krenuo sam prema Crnoj Gori i nakon nekoliko minuta vožnje primijetio da auto ne prima gas kako treba. Pri maksimalno pritisnutoj papučici gasa, u četvrtoj brzini, auto nije mogao da pređe 80km/h. Kad sam ga prebacio u treću, brizina je pala na max 60 km/h. Trenutna temperatura vazduha je bila -11 stepeni. Nakon otprilike 5 minuta vožnje auto je počeo da normalno prihvata gas, otpirlike kad je spoljna temperatura vazduha porasla na -6 stepeni, nakon što sam ušao u zonu izvan jutarnje magle. Sličan problem sa gasom sam imao prošle zime na Žabljaku kad je temperatura bila oko -15 stepeni.

Interesuje me da li je neko imao slično iskustvo i da li zna u čemu je problem?
dusko.petrovic



Pridružio: 12 Jan 2009
Poruke: 11
Lokacija: Podgorica

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Uto Jan 13, 2009 10:03 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Ovo je po mom misljenju ozbiljna stvar i pod hitno bih odvezao kola u Toyota servis. Takodje bih molio da se neko iz Toyota-e oglasi povodom ovog slucaja..
Branko



Pridružio: 19 Dec 2007
Poruke: 109
Lokacija: Beograd

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Sre Jan 14, 2009 12:06 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Ako se na ovo administrator ne odazove onda forum stvarno ima jako malo smisla.

Duško svaka čast na opisu problema i istoriji bolesti. Ja kao nepopravljivi Srbin u kolima i dalje imam broj Toyote za pomoć na putu... Posle tvog opisa - čini se potpuno opravdano.
nebojsa



Pridružio: 06 Apr 2008
Poruke: 56
Lokacija: Pančevo

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Sre Jan 14, 2009 10:12 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Nebojsa, pa nemas za dzabe nalepljen stiker Toyota Eurocare na zadnjem staklu. Rolling Eyes Very Happy
Branko



Pridružio: 19 Dec 2007
Poruke: 109
Lokacija: Beograd

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Sre Jan 14, 2009 10:18 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Nijesam pomenuo još jedan problem koji sam imao tokom ovog puta na Kopaonik. Naime, u oba pravca sam imao problem sa magljenjem prednjeg vjetrobranskog stakla. To je problem koji sam imao i prošle zime. Tokom vožnje, zbog niske temperature, počelo je da magli prednje staklo, posebno u gornjim uglovima. Ovaj problem nemam u Podgorici, jer temperature rijetko padaju ispod nule. Da bih odmaglio staklo, prebacio sam grijanje sa auto režima na protok vazduha prema vjetrobranu i tada magla umjesto da se povuče, počela je da se širi ka donjem dijelu stakla, tako da sam u jednom trenutku morao da zaustavim auto i obrišem staklo sa unutrašnje strane. Rješenje sam našao tako što sam isključio blokadu dotoka vazduha sa spoljne strane i ulaskom svježeg vazduha spolja, magla je počela da se povlači. Ne treba da pominjem koliko me je iziritiralo to što je moja supruga tokom cijelog puta morala da izigrava kopilota, uključujuči i isključujuči dotok vazduha sa spoljne strane, jer čim bih sustigao neki auto, morala je da isključi dotok vazduha spolja, zbog izduvnih gasova. Po mojoj procjeni, ovo je vjerovatno sistemski problem sa konstrukcijom sistema za grijanje vjetrobrana. Na starom RAV-u koji sam vozio od maja 2004 do oktobra 2007, nikada nijesam imao ovakve probleme. Auto je radio besprekorno i nikad me nije ostavio na cjedilu, a posebno ne bez pogona na svim točkovima i ABS-a, iako sam ga vozio u znatno težim uslovima, po planinama i ljeti i zimi.

Što se tiče problema sa IADS-om koji sam inicijalno opisao, u servis nijesam još išao, jer nažalost, jedini Toyotin servis u Crnoj Gori je na Cetinju, tako da nijesam stigao da odem, mada nijesam siguran da će tamo uspjeti da otkriju u čemu je problem. Možda jedino ako kompjuterski sistem u autu ima nekakav log file u kome ostaje zapisano sve što se dešavalo sa sistemom, pa da to uspiju da pročitaju i otkriju u čemu je problem. Ono što me brine je da sad ne smijem sa autom poći nigdje dalje na put, jer više nijesam siguran da se isti problem, ili možda još gori, neće ponoviti. Sa starim RAV-om sam se uvijek osjećao maksimalno sigurno kada krenem na put i ljeti i zimi.


Poslednji izmenio dusko.petrovic dana Čet Jan 15, 2009 2:20 pm, izmenjeno ukupno 1 puta
dusko.petrovic



Pridružio: 12 Jan 2009
Poruke: 11
Lokacija: Podgorica

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Sre Jan 14, 2009 11:05 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

dusko.petrovic ::
Nijesam pomenuo još jedan problem koji sam imao tokom ovog puta na Kopaonik. Naime, u oba pravca sam imao problem sa magljenjem prednjeg vjerobranskog stakla. To je problem koji sam imao i prošle zime. Tokom vožnje, zbog niske temperature, počelo je da magli prednje staklo, posebno u gornjim uglovima. Ovaj problem nemam u Podgorici, jer temperature rijetko padaju ispod nule. Da bih odmaglio staklo, prebacio sam grijanje sa auto režima na protok vazduha prema vjetrobranu i tada magla umjesto da se povuče, počela je da se širi ka donjem dijelu stakla, tako da sam u jednom trenutku morao da zaustavim auto i obrišem staklo sa unutrašnje strane. Rješenje sam našao tako što sam isključio blokadu dotoka vazduha sa spoljne strane i ulaskom svježeg vazduha spolja, magla je počela da se povlači. Ne treba da pominjem koliko me je iziritiralo to što je moja supruga tokom cijelog puta morala da izigrava kopilota, uključujuči i isključujuči dotok vazduha sa spoljne strane, jer čim bih sustigao neki auto, morala je da isključi dotok vazduha spolja, zbog izduvnih gasova. Po mojoj procjeni, ovo je vjerovatno sistemski problem sa konstrukcijom sistema za grijanje vjetrobrana. Na starom RAV-u koji sam vozio od maja 2004 do oktobra 2007, nikada nijesam imao ovakve probleme. Auto je radio besprekorno i nikad me nije ostavio na cjedilu, a posebno ne bez pogona na svim točkovima i ABS-a, iako sam ga vozio u znatno težim uslovima, po planinama i ljeti i zimi.

Što se tiče problema sa IADS-om koji sam inicijalno opisao, u servis nijesam još išao, jer nažalost, jedini Toyotin servis u Crnoj Gori je na Cetinju, tako da nijesam stigao da odem, mada nijesam siguran da će tamo uspjeti da otkriju u čemu je problem. Možda jedino ako kompjuterski sistem u autu ima nekakav log file u kome ostaje zapisano sve što se dešavalo sa sistemom, pa da to uspiju da pročitaju i otkriju u čemu je problem. Ono što me brine je da sad ne smijem sa autom poći nigdje dalje na put, jer više nijesam siguran da se isti problem, ili možda još gori, neće ponoviti. Sa starim RAV-om sam se uvijek osjećao maksimalno sigurno kada krenem na put i ljeti i zimi.


Sto se tice maglenja stakla, dotok vazduha mora biti otvoren, to pise i u uputstvu za upotrebu, a to nije slucaj samo kod Toyote vec kod svih kola. Dakle kad se stakla krenu magliti, samo treba pritisnuti taster za odmagljivanje prednjeg stakla, a samim tim ce se ukljuciti i klima uredjaj koji ce pomoci da se brzo i efikasno odmagli staklo. Kod mene to funkcionise besprekorno.

Nepobitna je cinjenica da je novi RAV dosta kompleksniji od starog a naravno da postoji log u racunaru koji servis moze da ocita sa adekvatnim aparatom.

Pozdrav!
Branko



Pridružio: 19 Dec 2007
Poruke: 109
Lokacija: Beograd

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Sre Jan 14, 2009 12:46 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Otvor za dovod je svakako bio otvoren i vazduh je duvao u vjetroran. Taj otvor za vazduh prema vjetrobranu pokriva samo srednji dio, ali ne i desnu i lijevu stranu vjetrobrana. Pretpostavljam da je otvor ispod plastike instrument table dizajniran tako da vazduh usmjerava u vidu lijevka koji se širi prema bočnim stranama. Međutim, kad stavite ruku blizu stakla, iznad kontrolne table i na rubovima vjetrobrana, topli vazduh se vrlo slabo osjeća. Ako je napolju niska temperatura, a u autu četiri osobe koje disanjem stvaraju vlagu, onda u mojem autu vazduh koji grije vjetrobran, a pri tome cirkuliše samo unutar kabine, ne može da odmagli staklo u potpunosti. Može u srednjem dijelu, ali ne i po rubovima. Otprilike, dio koji pokrivaju brisači je odmagljen, a ostatak ne. Jedino ako uključim dotok vazduha spolja, stakla počnu sa se odmagljuju. Slično je i sa bočnim staklima vozača i suvozača. Usmjerio sam vazduh na bočnim prednjim ispustima tačno prema staklu, ali je efekat slab, jer su stakla poluzamagljena. Samo svjež vazduh rješava problem. Moguće da je ovo problem samo na mojem autu, a da kod drugih radi kako treba, ali meni ovo stvarno predstavlja problem. Nije problem ovdje u Podgorici, jer temperature nijesu niske i to se ne dešava, ali kad krenem prema sjeveru, onda postaje problem. Još jedan problem koji mi se tog istog dana desio jeste da mi sistem za pranje vjetrobrana i zadnjeg stakla nije radio sve do Mojkovca, kad sam otvorio haubu i vidio da se na prskalicama uhvatio led, kao grudvica. Kad sam to očistio, prskalice su konačno proradile. Zadnju prskalicu nijesam čistio jer je proradila kad i prednje. Napominjem da je u sistemu za pranje stakala bila samo tečnost za pranje koja ne bi trebalo da mrzne. Ako platim preko 30.000 EUR za auto, onda bih valjda trebao da budem siguran da sve radi kako treba, a RAV 4 ne bi trebalo da je tako nježan auto, da se vozi samo po gradu i to na umjerenim temperaturama. Ja sa ovim autom definitivno imam problem kad ga vozim na nižim temperaturama i to je fakat. Sve u svemu jako mnogo problema na jednom putovanju za jedan auto iz ove klase i ovolike cijene.

Što se tiče kompleksnosti novog RAV-a u odnosu na stari, to ste potpuno u pravu. Nijesam samo siguran da li ta kompleksnost znači i veću pouzdanost. Stari RAV je imao permanentni pogon na sva četiri točka i nijeste morali da gatate da li će sva četiri točka imati aktivnu trakciju prema podlozi. Pošto sam po struci informatičar, to sve manje vjerujem sofverima i pretjeranoj elektronici u odnosu na staru dobru mehaniku. Ako postoji mogućnost da sva četiri točka neće imati pogon, što se meni desilo, to je onda ipak problem. Stari RAV je takođe, bar po mojem iskustvu, bolje podnosio udare preko rupa. Novi je komotniji i udobniji na dužim putovanjima, ima veći prtljažnik i posebno duplo dno koje je izuzetno praktično. Međutim, kad su u pitanju vozne karakteristike, nijesam vidio neko poboljšanje. Nijesam zaista probao da li je u stanju da prenese moment na zadnju osovinu ako prednji točkovi nemaju dobru trakciju i obrnuto, ali zaista nijesam uočio neku superiornost IADS-a u odnosu na stari 4x4 pogon. Posebno mi smetaju ona dva šarafa ispod zadnje osovine, koja štrče 2,5 cm izvan matice, tako da sam ih do sada dva puta krivio penjući se na trotoar u pokušaju da nađem mjesto za parkiranje u gradu. Za jednog terenca, makar i u soft varijatni, ovo ipak smatram konstrukcionim propustom.
dusko.petrovic



Pridružio: 12 Jan 2009
Poruke: 11
Lokacija: Podgorica

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Sre Jan 14, 2009 3:23 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Samo da ponovim:

"Sto se tice maglenja stakla, dotok vazduha mora biti otvoren, to pise i u uputstvu za upotrebu, a to nije slucaj samo kod Toyote vec kod svih kola."

Znaci mora biti otvoren dovod svezeg vazduha spolja.

Pozdrav kolegi informaticaru! Cool
Branko



Pridružio: 19 Dec 2007
Poruke: 109
Lokacija: Beograd

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Sre Jan 14, 2009 3:45 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Da, sad sam shvatio na šta ste mislili. Provjerio sam u uputstvu i tamo zaista piše isto, a u to sam se uvjerio i u praksi prošle sedmice Smile . Jedina razlika je što kod starog RAV-a to nijesam morao da radim, već su se stakla odmagljivala pri zatvorenom dovodu vazduha. Moj brat vozi Aurisa i takođe nema taj problem. Kod njega odmagljivanje stakala radi besprekorno pri zatvorenom dovodu svježeg vazduha.
dusko.petrovic



Pridružio: 12 Jan 2009
Poruke: 11
Lokacija: Podgorica

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Čet Jan 15, 2009 2:16 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pošto sam ja nov na ovom forumu, interesuje me da li neko iz Toyote ovo čita i da li imaju običaj da se ponekad uključe u raspravu i daju neki odgovor?
dusko.petrovic



Pridružio: 12 Jan 2009
Poruke: 11
Lokacija: Podgorica

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Čet Jan 15, 2009 3:46 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Branko ::
...
Pozdrav kolegi informaticaru! Cool


Takodje pozdrav kolegama, izgleda informaticari uglavnom voze toyote Smile
sherlock



Pridružio: 13 Dec 2007
Poruke: 79

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Čet Jan 15, 2009 4:52 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Čudna su sorta ti informatičari Smile. Možda ovo postane informatički forum, pošto se niko iz Toyote ne oglašava, a kako su krenuli da guraju sve više i više softvera u automobile, ispašće da za par godina informatičari vode glavnu riječ u automobilskoj industriji. Tek smo ga onda nagrabusili Very Happy . Čekamo da se pojavi RAV sa Ethernet priključkom za servis i WiFi ili 3G mrežom, koji će preko IP protokola komunicirati sa okolinom. Ne bih se iznenadio da i to doživimo u skorije vrijeme.
dusko.petrovic



Pridružio: 12 Jan 2009
Poruke: 11
Lokacija: Podgorica

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Pet Jan 16, 2009 11:25 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

dusko.petrovic ::
Pošto sam ja nov na ovom forumu, interesuje me da li neko iz Toyote ovo čita i da li imaju običaj da se ponekad uključe u raspravu i daju neki odgovor?


Dogodi se ali ne cesto! Very Happy

Verujem da su prezauzeti, ali ipak bi neko treba da obrati malo vise paznju, jer ovako forum nema poentu.
Branko



Pridružio: 19 Dec 2007
Poruke: 109
Lokacija: Beograd

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Pet Jan 16, 2009 11:50 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Prezauzeti? Moguće. Interesantno je to kad su prezauzeti za korisnike svojih proizvoda. Za koga onda nijesu prezauzeti i na koga to treba da primarno obrate pažnju? Možda na dobavljače, ili novinare, ako su kupci u drugom planu. Dvije moje firme su do sada kupile 4 Toyote: dva RAV-a, Aurisa i Corollu. Valjda bi trebao da postoji nekakav Customer Care program (koji ja nikad do sada nijesam iskusio), ako ni zbog čega ono bar zbog lojalnosti koju sam pokazao prema Toyoti i broja auta koja sam kupio. Kad sam kupio prvog RAV-a 2004. godine, diler koji mi je prodao auto je tako "profesionalno" odradio dekonzervaciju auta, tako da mi je u sistemu za pranje stakala ostala nekakva koridirajuća tečnost koja je nagrizla haubu oko mlaznica za pranje stakala, po retrovizorima, po krovu i to se nikad nije moglo skinuti. To se desilo par dana pošto sam ga kupio, kad je prvi put pala kiša. Pisao sam Toyoti Adria i slao fotografije da se vidi kako je to sve jadno izgledalo nakon tog incidenta i nikad nijesam dobio nikakav odgovor. Diler je ponudio da prefarba auto o svom trošku, što sam naravno odbio, jer nijesam želio da od novog auta pravim polovan. U Americi bi mi u roku od sat vremena zamijenili auto, ali ovdje je tako nešto naučna fantastika. Nakon svega, mislim da moj sledeći auto neće biti Toyota. Možda Subaru Forester, na primjer.
dusko.petrovic



Pridružio: 12 Jan 2009
Poruke: 11
Lokacija: Podgorica

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
PorukaPoslao: Pet Jan 16, 2009 3:37 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

dusko.petrovic ::
Prezauzeti? Moguće. Interesantno je to kad su prezauzeti za korisnike svojih proizvoda. Za koga onda nijesu prezauzeti i na koga to treba da primarno obrate pažnju? Možda na dobavljače, ili novinare, ako su kupci u drugom planu. Dvije moje firme su do sada kupile 4 Toyote: dva RAV-a, Aurisa i Corollu. Valjda bi trebao da postoji nekakav Customer Care program (koji ja nikad do sada nijesam iskusio), ako ni zbog čega ono bar zbog lojalnosti koju sam pokazao prema Toyoti i broja auta koja sam kupio. Kad sam kupio prvog RAV-a 2004. godine, diler koji mi je prodao auto je tako "profesionalno" odradio dekonzervaciju auta, tako da mi je u sistemu za pranje stakala ostala nekakva koridirajuća tečnost koja je nagrizla haubu oko mlaznica za pranje stakala, po retrovizorima, po krovu i to se nikad nije moglo skinuti. To se desilo par dana pošto sam ga kupio, kad je prvi put pala kiša. Pisao sam Toyoti Adria i slao fotografije da se vidi kako je to sve jadno izgledalo nakon tog incidenta i nikad nijesam dobio nikakav odgovor. Diler je ponudio da prefarba auto o svom trošku, što sam naravno odbio, jer nijesam želio da od novog auta pravim polovan. U Americi bi mi u roku od sat vremena zamijenili auto, ali ovdje je tako nešto naučna fantastika. Nakon svega, mislim da moj sledeći auto neće biti Toyota. Možda Subaru Forester, na primjer.


Pa ako bezis od Toyote onda ti Subaru nije bas najbolji izbor.

Toyota owns:
-Daihatsu (~51%)
-Fuji Heavy Industries -- Subaru (Toyota owns ~20%. Toyota bought this from GM in late 2005. )
-Isuzu (5.9%, announced 7 Nov. 2006)
-Lexus
-Scion
-Toyota

Pozdrav!
Branko



Pridružio: 19 Dec 2007
Poruke: 109
Lokacija: Beograd

Profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku Idi na stranu 1, 2  Sledeci


 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group